Egy kis segítség visszatérőknek #2

Még valamikor év elején született meg a Mighty Moneypls Hadművelet ötlete. Az előző rész folytatásaként szimulálni próbáltam a játékot újonnan kezdő vagy szervert váltó, viszont kevés játékidővel rendelkező játékosok kezdeti napjait. Indítottam egy új karaktert és megpróbáltam a lehető legtöbbet kihozni a megszabott napi 2 órából.
A tovább után olvashatjátok Moneypls történetét.

Rengeteg apró trükk van, kérlek osszátok meg a ti ötleteiteket is.
 
Az alap koncepció adott: egy olyan helyzet szimulálása, mikor a játékosnak naponta két órája van játszani. Nem rohan, de azért iparkodik és megpróbál úgy felérni 85-re, hogy elkezdhessen érdemben foglalkozni az anyagiakkal. Szögezzük le az elején: Ez nem egy "hogyan legyünk übergazdagok 85-ig" guide lesz, arra ott van a négyezer találat google-ben. Az írással néhány ötletet szeretnék adni az induláshoz, hisz senki sem gondolhat mindenre.
Rengeteg választható út van amin elindulhatsz. Ha tudsz, indíthatsz azonnal egy Death Knightot, hogy a kezdő területről kijutva máris magas szinten vághass neki Outland küldetéseinek, de aki a későbbi main karakterét szeretné elkezdeni nevelgetni sincs különösebb hátrányban. A 60 közeli szint csábító lehet nagyon, de ha nem szimpatikus a DK nyugodtan indulj el egy teljesen új karakterrel. Manapság már igazán könnyen és gyorsan lehet szintet lépkedni, ráadásul azt a mínusz 60 szintet kompenzálja az, hogy 1-es szintről indulva sokkal több golddal juthatsz ki Outlandre, mint egy Halállovaggal.

A project fun részét növelendő a teljesen nulláról indulás mellett tettem le a voksomat, a cél a 85 és egy kisebb vagyon összekapargatása, amit már el lehet kezdeni forgatni.

A karakter eldöntésénél annyi minden szóba jöhet, hogy nem is adnék tanácsot ezzel kapcsolatban. Ha nem a szerver legújabb, leggyilkosabb, legaztakutyaegetdekirályabb pure DD karaktere akarsz lenni, én healer vagy tank szerepet is betölteni képes karaktert ajánlanék. A Dungeon Finder szép és jó dolog, de nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket; még mindig nehéz lejutni DD karakterekkel instázni. Instázni pedig fogunk amennyit csak tudunk (legalábbis az én receptem szerint). Az onnan eső clothok jó áron eladhatók, és a transmog itemekkel nagy pénzeket lehet szakítani már alacsony szinten is.

Egy szó mint száz: legújabb karakterem egy paladin. Igazából bármilyen tankolni képes karakter megfelel, de a paladint szeretem szintezni, könnyű vele tankolni és mire eléri a 85. szintet lesz időm kitalálni, hogy a raidelés melyik aspektusát preferálja majd.

Az első gond rögtön a szakmák kiválasztása volt. Facsarjon ki karakterem minden xp-lehetőséget és legyen herba/miner? Szintezésre nagyon jó, főleg az elején, amikor egy bánya vagy virág több xp-t ad, mint egy mob megölése, de akkor nem lesz esélyem igazán nagyot szakítani később.
Sőt, ha elértem a maximális szintet és komolyan AH-zni akarok, fel kell húznom legalább egy új szakmát a nulláról - ne feledjük, hogy később sem lesz több időm játszani az átlag 2 óránál, gathering szakma tehát nem a legjobb választás ilyenkor.
Ez így nem jó, elvetettem az ötletet. Tehát akkor marad egy gyártó szakma és egy szintezős-farmolós szakma.

Gyakorlott blogolvasók már biztos jelentkeznek, hogy: "Hát akkor herba/inscription!" - Igen, ez lenne az egyik legjobb megoldás, hiszen virágszedésből jó kis bónusz xp-t lehet kihozni, ráadásul nagyon szépen el tudom látni a másik szakmámat. 85-re felérve nem lenne semmi gondom, megvehetném a kezdő geart és irány LFR.
DE! Sajnos ez esetben jön a "de".
Két órám van összesen és ezt figyelembe véve rossz döntés felvenni az Inscriptiont. Divatszakma, és a divatszakmákkal az a baj, hogy a nap folyamán jó esetben fél óra - óránként pakolnának alám. Ez pedig a napi két óra játékidővel egyáltalán nem fér össze... Az ürességtől kongó postaláda pedig nem szép látvány. Glyphezni jó, de ahhoz folyamatos monitorozás kell, nekem pedig nincs időm erre.

Ugyanez a helyzet a JC-vel is, ezért úgy döntöttem, hogy miner/enchanter leszek. Gyorsan kell pénzt csinálnom, hogy minél hamarabb elkezdhessem forgatni az áron alul betett itemeket, és erre nincs jobb módszer a kibányászott ore-k és barok eladásánál. Enchanter pedig azért, mert ezzel a szakmával fogom megvetni a lábam a szerveren (újabb jó érv a gyakori instázás mellett). A mining húzásával nem csak xp-t gyűjtök, hanem olyan ore-kat is szerezhetek, melyek ritkák, ezért nagyon drágán eladhatók (pl. Fel Iron).

Skinningen filóztam még, mert a low lvl leatherek nagyon jól mennek minden szerveren. Viszont sok időt vesz el a nyúzás a napi játékidőmből, sokkal többet mint a mining. Ráadásul a mining xp-t is ad, míg a skinning nem, vagyis bányászattal egyszerre tudok pénz keresni és fejlődni is.

Szintezős klánt sikerült találnom az első fél órában, mondjuk ez nem nehéz a manapság már 4000 invite/másodperccel spammelő invite ablakokkal. Egyedüli feltételem, hogy magyar klán legyen és azért ne egy "Vérszomjas Sivatagi Tulipánrágók" legyen a nevem alatt, úgyhogy el is fogadtam az első viszonylag normális klánnevet. Nosza gyerünk küldizni meg szakmát tanulni! Rettegjen a goblin társadalom, jön Mighty Moneypls!

Csak egy apró megjegyzést engedjetek meg: Hatalmas élmény úgy játszani, hogy nincs semmid. Árgus szemmel vizslatod a tájat a chesteket keresve, a legapróbb dolgokat is, mint például egy-egy zöld loot megnyerését is kaján vigyorral éltem át. Oh, régi szép vanilla idők, amikor a kék volt az überkirály az epic meg valami legendás mesebeli tárgy, és 50 aranyból már egy egész csapat táncoló nightelf cicababát bérelhettél.

Négy óra játék után a 21. szintet tapostam. Az addig eltelt időt két részletben játszottam le 2-2 órában. Az első nap végén 83 ezüsttel, kb 100 copper barral, a bányászás során esett pár darab kővel rendelkeztem és volt még 4-5 stack Linen Cloth és persze az apróságok a táskákban. Szerencsére a mobok és a küldetések elláttak 6-8 slotos táskákkal, ezért egy darabig nem veszek nagyobbakat. Minden vendor trasht eladtam, bepakoltam a motyómat AH-ba és az utolsó 10 percben meglátogattam pár városi vendort. A 83 ezüstömből vettem Copper Rodot és Vanishing Powderből 10 darabot és találtam az enchant trainernél két darab Strange Dustot. Ezeket is bepakoltam és még mielőtt kiléptem volna, lefuttattam a múlt heti cikkben említett Auctioneer keresést. Amire volt pénzem megvettem, és eladtam vendornak. "A kicsinek is örülni kell" gondolattal léptem ki, és vártam a másnapot. (Itt vétettem is egy hibát: először az addonos-keresős taktikát kellett volna használnom és csak azután bepakolnom AH-ba és elmenni a vendorokhoz.)

A következő nap kicsivel 200 gold fölötti összeget sikerült kicsalnom a postaládából (sajnos nem emlékszem pontosan, de a Copper barok, a Strange Dustok, clothok mind elmentek és egy pár Vanishig Powder is gazdára talált) és a 2 órás etapot gyors repostolással és egy kis áruforgatással kezdtem. Ha már nem lehet inscription a szakmám, legalább szétnézek a glyph piacon és keresek pár ügyi-fogyi figyelmetlen aukciót.
Meglepően sokan pakolnak be 100-150 goldért elmenő glypheket 5-20 goldos áron pusztán azért, mert azt az árat szokták meg fél évvel ezelőtt, vagy az az ár maradt bent a posztolós rublikákban. Nem restelltem bevásárolni ezeknek egy részéből, feltöltöttem a készleteket és indultam fejlődni. A küldik és az időközben aktiválódó insták során gondosan ügyeltem minden mob lootolására és csak nagyon végszükség esetén dobtam el tárgyakat, hogy helyükre magasabb vendor price-al vagy AH-n nagyobb értékkel rendelkező itemeket vehessek fel.
Az etap végén már paripával (mounttal) jártam be a várost, hogy ismét vegyek pár vendor itemet, javítsak, tanuljak és vessek egy utolsó pillantást az AH-ra. Gyors repostolás után így nézett ki lassan, de biztosan gyarapodó vagyonom:


A biddeléssel nyert glypheket pedig visszaraktam rendes áron:


Másnap szomorúan konstatáltam, hogy semmit sem adtam el. Ugyanakkor ez meg is erősítette a döntésem, miszerint ne inscriptiont húzzak. Volt nagyjából 8-10 db glyphem, amit visszaforgattam, de egyszerűen olyan sokan vannak a piacon, hogy napi két órával lehetetlen pár eladásnál többet kicsikarni a dologból. Ezért úgy döntöttem, hogy a következő két órát arra használom fel, hogy tábort verjek az aukciós bácsi előtt, figyelve az undercutra. Mivel tank vagyok, könnyen behív a Dungeon Finder, szóval a monotonitással sem volt gond; minden insta után ellenőrzés-repost következett.

Az első és a második óra végén is kutakodtam olcsón betett itemek után, valamint bőszen bideltem amire csak lehetett. (A glyphek egy részét úgy szereztem, hogy rábiddeltem az 1 ezüst bid és 50-100-150 arany buyout glyphekre.)
A szerencse is rám talált: négy darab Book of Glyph Mastery várta, hogy megvegyem őket 5 arany/db áron. Úgy felcsillant a szemem, hogy szerintem világítani tudtam volna vele Smiling Mentek is szépen vissza 350 aranyért darabonként, hogy minél hamarabb legyen 1000 aranyam, és bátrabban merjek bevásárolni; másnap reggel 1500 aranyat vettem ki a postaládából. Majdnem sikerült két legyet egy csapásra: 1900 arany lett így a napi kezdőpénzem, és úgy 25 eladásra váró glyph és item az AH-ban. A bent lévő random itemek egy részét az Auctioneer segítségével szereztem: csináltam egy teljes keresést aztán pedig szűrtem a keresést a Vendor szűrővel. A legnagyobb fogásom eddig egy 19 aranyért eladható zöld staff 5 aranyért és egy Alicite Pendant 90 ezüstért. Ezt visszaraktam 150 arany áron. Másnapra el is ment.
Utálom az Auctioneert mint vámpír a fokhagymát, de tény, hogy profi kis addon.

Elkezdtem tanulmányozni a glyph, enchant alapanyagok és a high end scrollok piacát. Semmi komoly tervem nincs még, csupán időnként rájuk nézek, ismerkedem a nevekkel és tanulom az árakat. Remélem néha-néha kifogok egy rosszul berakott scrollt is, amit visszarakva kereshetek pár száz aranyat.

Még 2x2 óra játékkal, egy-egy jól forgatott item eladásával, egy kisebb glyph készlet forgatásával valamint az alkalmi transmog itemek eladásával így fejeztem be a Mighty Moneypls Hadműveltet:




A guide nem tökéletes, csak egy lehetséges mód az elindulásra; hiszen annyi apró trükk, vendor és lehetőség állt volna még rendelkezésemre.

Ti hogyan kezdenétek új életet?



Még jelentkezem...

Címkék: , , ,