Több száz goblint ölt különböző MF értékekkel, és a Magic Find hatását vizsgálta item quality (magic,rare, legendary, stb.), itemlvl és kieső itemek számának függvényében.
Tesztelése során olyan kérdésekre kereste a válasz mint:
A Magic Find értéke befolyásolja a kieső loot item lvl-jét?
A Magic Find értéke befolyásolja minőségét?
Több loot esik magasabb MF értékkel?
tl;dr verzió lustáknak: a szerző arra a következtetésre jutott, hogy a Magic Find nem befolyásolja a kieső itemek számát vagy az itemek szintjét (iLvl). Egyedül a kieső itemek minőségére van hatással. Lefordítva tehát, magasabb MF értékkel több sárgád lesz, és természetesen a set és legendary itemek is gyakrabban potyogHATnak.
Nos ez nem újdonság, főleg, hogy a Blizzard régebben kijelentette, hogy az MF teljesen úgy működik, mint D2-ben:
EricGORe:In Diablo 2, from my understanding, magic find took the base item of a predetermined loot table, and gave you a higher chance of rolling a higher quality version of that item. In Diablo 3, this no longer seems to be the case and with loot tables being so vast now, magic find seems almost too arbitrary, it just doesn’t feel like it’s worth it. Could you explain exactly how magic find affects item drops in Diablo 3, as a lot of people seem to be unsure how the mechanic has changed from Diablo 2?
Jay Wilson:
The mechanic is exactly the same as Diablo 2, and as you describe it hear. And the loot tables are not more vast than D2 because we don't allow items to drop below level 50 in Inferno.
A tesztelés körülményei
Cyeron több száz goblint ölt meg különböző MF értékekkel. Sosem volt rajta Nephalem Valor buff és nem cserélgette a geart, ha meglátott egy goblint. Végig MF gearben volt.
A 858 spawnoló treasure goblinból 832 goblint sikerült megölnie (a többi elportálozott, mert kevés volt a dps, amikor full MF gearben volt, vagy szokás szerint a goblin a kétajtós haverok felé futott zergelés közben).
A mintavételezés során eltérő MF értékekkel farmolt: 0%, 76%, 150%, 234%, 252% és 270%.
A killek száma a következőképpen oszlott el (a számok kerekítve vannak, mindig pár goblinnal többet ölt adott értéken):
0% MF - 100 db
76% MF - 100 db
150% MF - 100 db
234% MF - 200 db
252% MF - 200 db
270% MF - 100 db
Egy - egy goblin megölése után a következő adatokat jegyezte le:
dobott itemek száma (potik kivételével)
mennyi white/magic/rare/set/legendary itemet dobott összesen
mennyi Tomes of Secret, gem, BS plan és JC design esett
a kieső itemek ilvl-je
Lássuk az eredményeket...
Itemek minősége a Magic Find arányában
Jelmagyarázat:
MF - Magic Find
W - fehér trash item
M - magic (kék) item
R - rare (sárga) item
S - set item
L - legendary item
A számokat vizsgálgatva leszűrhető, hogy az MF értékének növelésével egyre nagyobb lesz az esély rare (és afölötti) minőségű item dobására! (Hagyok időt, hogy megemésszétek ezt a sokkoló információt...)
Az is megfigyelhető, hogy az MF növelésével a magic itemek gyakorisága csökken.
Ez a bevezetőben említett ok miatt van, miszerint az MF nincs hatással a kieső item-darabszámra, egyedül az item minőségét befolyásolja. Logikus tehát, hogy ha növeled az MF-ed, akkor egy szint után egyre több rare fog esni, viszont a magic itemek darabszámának kárára.
Készített egy diagrammot is, white/magic/rare itemekről. Az elenyésző set és legendary itemszám miatt, azok nem kerültek be a diagramba.
Item level a Magic Find függvényében
Cyeron gondosan lejegyezte a kieső itemek szintjét (ilvl) is. Az alábbi diagram 3137 vizsgált item alapján készült, és tisztán látszik belőle, hogy a Magic Find nincs hatással a droppok ilvl-jére. Hiába növelte karaktere MF értékét, az esett itemek ilvl-jének eloszlása nem változott.
Fontos megjegyezni, hogy a diagram (és minden más adat) még a jún. 28.-i hotfix előtt készült és csak Act II-re vonatkozik.
Éppen ezért a számokban (de nem az alapkoncepcióban!) pici eltérés biztosan van. Bár valójában a hotfix nem változtat az MF-iLvl kapcsolatán, de a fenti diagram még a régi droprate-kkel számol.
A hotfix okozta változások a droprate-ket illetően a következők:
Érdekességként azért százalékosan kiszámolta az itemek szintjének eloszlását is.
Picit álljunk meg felfrissíteni az emlékezetünket. Tehát: 1.03as patch, droprate hotfix előtti állapot, Act II treasure goblin farm változó MF értékekkel. A 832 darab megölt goblin 3137 darab kidobott itemjét alapul véve az alábbi gyakorisági adatokat kapta:
iLvl iLvl
51 0.7% 58 11.3%
52 2.8% 59 4.8%
53 0.8% 60 22.3%
54 0.7% 61 20.7%
55 8.7% 62 14.8%
56 4.4% 63 4.1%
57 4.0%
Dropok száma az MF függvényében
Aki idáig eljutott az már biztos túl van a tl;dr verzión, ezért csak röviden. A teszt során a MF nem befolyásolta a kieső itemek számát.
Treasure goblinok előfordulási aránya
A múltkori posztban már pedzegettük a sejthető százalékos arányt, most egy újabb adattal támaszthatjuk alá. A 858 megtalált goblinfajta a lenti arányok szerint spawnolt:
Nem a legtökéletesebb minta, de jól látható, hogy erősen 25%-hoz konvergál a különböző goblinfajták feltűnési aránya.
Érdekesség a Treasure Banditról és a BS receptekről
Habár nem támasztja alá elég adat a szerző megfigyelését - ezt egyébként jelzi is -, de úgy tűnik van valami kapcsolat a Treasure Bandit és a receptek között. Treasure Banditok ölése során Cyeron azt vette észre, hogy ez a goblinfajta különösen szeret recepteket dobálni. (Persze ne feledkezzünk meg az "RNG is RNG" szállóigéről.)
Ha belegondolunk, nem is annyira logikátlan, hiszen a Seekerről már tudjuk, hogy „a gemekre specializálódott”. Szintén a goblinos posztból tudjuk, hogy a Treasure Bandit valamilyen szinten eddig is kötődött a craftoláshoz, hiszen ő dobja a legtöbb crafting page-t és tome-t mind közül.
Nem véletlen tehát, hogy tőle remélhető a legtöbb crafting recept. A Blizzard néha csinál tök logikus dolgokat.
A teszt során egyetlen kivétellel csak Banditokból esett BS recept. Egy alkalommal egy Pygmy dobott egy Exalted Fine Strike Wand receptet, a többi recept csak Banditokból esett.
A 215 megölt Bandit a következő listát alakította ki: