Kell egy hét együttlét

Olyan snassz lenne egy Óda Hozzád, te kis pici aranyos Pandamackó című rímkavalkáddal kezdeni ezt a posztot is. Nem is kezdek bele. Még a végén rám sütik a véletlenül idetévedő laikus látogatók, hogy extrém vonzalmat érzek szőrös, nagydarab melákok iránt.
Mármint a mackókra gondolok.

Merthogy elözönlötték a világunkat a Mists of Pandaria új fajának képviselői.

Egy korábbi értékelő cikk (a 4.3-as patch indulásáról) mintájára, megírom a pandák közt töltött első hét tapasztalatait, ötleteket adva, hogy merre, s hogyan indulj el az új kiegészítőben.


tl;dr verzió: nyugdíjas tempó, kevés AH-zás, szakmákkal operáltam => 130k gold.
Képes flexelés a cikk alján. Ötletet lopni nem ér!


Az első napot leszámítva a fejlődést helyeztem előtérbe.
Alapvetően az a gondom az új kiegészítővel, hogy túl sok content van.
Egyszerűen nem jutott mindenre időm, ezért szelektálnom kellett.
Igaz ugyan, hogy nem siettem sehova, de egyes dolgokat inkább lepasszoltam, hogy fejlődhessek.

Diablo bácsi szponzorálta a kiegészítő digitális változatát, ezért úgy döntöttem, hogy munkanap ide vagy oda én akkor is belépek éjfélkor és pár órára felidézem a hc goblin időket.

Az azonnal játszani vágyókat fogadó körülmények szokás szerint spártaiak voltak. Hosszú percekig(!) tartó szerverlag és a sok jó ember kis helyen is elfér mondást többszörösen is igazoló játékosok. A gyenge középkategóriásnak mondható gépem pedig ordít a fájdalomcsillapítóért valahányszor messzebb akarok menni néhány yardnál.

Nem is tudom, talán egy Skrillex fellépésen lehetnek ennyire darabosan mozgó emberek.

Kellemes félórát töltöttem el a Pandariára küldő quest felvételével és a kontinensre kijutással. Természetesen az önkéntes NPC humanitáriusok aktivizálták magukat.
Túl egyszerű lett volna a kijutás a 20-30 olyan játékos nélkül, aki a mamutjával vagy a legnagyobb mountjával próbálja védeni a questadó NPC-ket az őket megcélzó roham elől.

Kis kanyar: Az NPC-ket viszonylag pár perc alatt megtaláltam a tömegben.
Mivel rengeteg ember volt egy helyen, ezért nem használhattam a nameplate-s targetolást. Nagy tömeg esetén a trükköm a következő:


Aztán álljon a mamutjával amerre csak akar, te haladhatsz tovább.

Kész tervvel indultam neki az első pár órának. Három és fél órát szántam az első nagy hajrára, aludni is kell meló előtt. Azokra a játékosokra alapoztam a stratégiámat, akik a server first achievementeket akarják megszerezni egy-egy szakmából és ezért bármekkora összeget hajlandóak kicsengetni.
Ezért a main karakter helyett a herba/miner altommal indultam el.

Allis karakter lévén, a léghajón kezdtem. Aki ott volt, tudja mennyire szenvedés volt beülni a copterbe és várni, hogy felszálljon. Kb 10 perc várakozás után untam meg, hogy a lag miatt egy helyben áll a jármű.
Fogtam magam és leugrottam a hajóról, felszedtem a hullámat és irány porszívózni a terepet.

Első és legfontosabb feladatom az Ancient Pandaren Mining Pick beszerzése volt, ezért azonnal elindultam Greenstone Quarry barlangjába Jade Forestben, remélve, hogy nem szedték fel előlem.

Az item megszerzése azért volt elsődleges feladat, mert (azon kívül, hogy fegyverként is használható) csak ennek birtokában van lehetőségem nyers gemeket bányászni a node-okból.

Pandaria bányái alapból nem dobnak nyers gemet, de az Ancient Pandaren Mining Pick birtokában ez a veszély nem fenyeget.

"Allows you to find gems while mining in Pandaria. Does not need to be equipped."
 


Szerencsém volt. Legalább valamiben server first lettem.

Bétában jól betanultam a jobb farmspotokat és mining pick megszerzése után Martar the Not-So-Smart területére mentem. Ezen a helyen körözve virágoztam és bányásztam, a gyors respawnnak köszönhetően csak akkor álltam meg, amikor megöltem az NPC-t az extra XP-ért.

Úgy 1,5 óra után a server firstök elkezdtek villogni a csatin ezért 17 stack Ghost Iron Ore, 5 stack Green Tea Leaf és 1 db Golden Lotus indult haza, hogy az AH-ban landoljon.
Hihetetlen magas árak fogadtak, még a szokásos csillagászati béta-árakat is meghaladták.
A Ghost Iron Ore stackje 2000 arany volt, beraktam a szabályok szerint 1 copperrel olcsóbban de 10 perc várakozás után sem keltek el. Ez az ár túl sok volt a vásárlóknak.

Ezért a Diablo-ban sokszor bizonyított taktikát választottam, deep undercuttal tettem feltűnővé az árut. Beraktam hát féláron, 1000g/stackért. Ugyan WoW-ban inkább kerülendő ez a stratégia, de a kieg első óráiban kifizetődő. Tudtam, hogy 1-2 órán belül zuhanni kezd az alapanyagok ára, de a server firstre gyúrók nem várnak addig, és lecsapnak a deep undercutra. Kivételes alkalmak egyike volt tehát ez az eset, amikor többet használ a deep undercut, mint árt.
A virágokat szintén 1000g/stackért raktam be, a Golden Lotust pedig 1 copperrel undercutolva a bent lévő egyetlen darabot, ami 2500g volt.

Mire újra a farmhelyemre értem elkezdett spammelni a chat. Mind a virágok, mind az ércek elmentek.


Ezért a következő körben csak 6 stack ore és 2 stack virággal fordultam.
A korábi áron ment be minden és az ércek azonnal elmentek. Feltűnően gyorsan...


 AHA! Valaki monitorozza az AH-t! Fogtam egy server firstre gyúró játékost. 

Megnéztem ki vette meg az összes ércet és kiderült, hogy mind a 23 stacket egy ember vásárolta fel. Gyors rákeresés Armory-n és kiderült hogy JC az egyik szakmája.
Szaladtam vissza Pandariára, most már csak a bányákra koncentrálva.

Legnagyobb csodálkozásomra a legtöbb játékos küldizni kezdett, így szinte zavartalanul farmolhattam. Néhány stack érc után visszamentem a városba és ráwhispereltem a felvásárló játékosra. Nem tudtunk megegyezni az árról, ezért beraktam minden ore-t a korábbinál 100g-vel drágábban. Tudtam, hogy meg fogja venni. Aki tízezreket költött eddig a célja érdekében, nem fog kiakadni +100 arany/stacken.

Egy szó mint száz, a rászánt 3,5 óra alatt 36.000 golddal lettem gazdagabb herba/mining és a kiesett sallangok eladásával. Kómásan, a fülemben a bányászás csengésével mentem aludni.


Ez volt az első nap, most már kicsit begyorsítok, mert már ígyis critel a wall of text.

Másnap már nem voltam ennyire agresszívan hasznot hajtó, elkezdtem a JC altomra koncentrálni és szintezni. A JC mountok miatt döntöttem így. A miner karival azért még futottam pár kört, mert a Ghost Iron Ore stackje még mindig 400g volt, ami még mindig magas ár az aznap esti 100g/stackhez képest, de nem erőltettem meg magam.
Amikor kezdett herótom lenni a lassan kúszó xp csíktól átlogoltam az előre beállított skinner karimra és Dawn's Blossom alatti területen nyúztam amíg fel nem porszívóztam a mások által megölt bogarak hulláit. Napokig ezt a metódust követtem, amíg el nem hagyta a szerver nagyobb része ezt a questhubot.

Eleinte az Exotic Leatherrel kereskedtem, később ráálltam a Magnificent Hide gyártására. Mikor melyik érte meg jobban.

Amikor normalizálódni kezdett a Trillium Bar ára, elkezdtem felvásárolni annyit, hogy a már felskillezett három alchemy-s karimmal Living Steel gyártásba kezdhessek.
A két transmute speces altom meghálálta a törődést, kettes-hármas proccok is előfordultak a héten.
A Living Steel 2700 aranyról indult amikor elkezdtem foglalkozni vele, és a mai napig folytatom a gyártását három karival. Jó ideig keresett cikk lesz.

Következő lépésben a scribe altom kapott egy kis törődést. Gyorsan felhúztam a skillt, hogy napi szinten képes legyen gyártani Darkmoon Card darabokat. Jelenleg még úgy is megéri gyártani őket, hogy AH-ból veszem a virágot a Starlight Inkekhez. A Darkmoon Cardok szintén eladhatók lesznek még egy ideig, érdemes áldozni rá és reménykedve egy drágább darab gyártásában.

A kiegészítő 5. napján kezdtem el koncentrálni a vállas enchantokra. Öt nappal az indulás után már egyre többen mászkálnak raid-képes gearben, amire már áldozni fognak. Ezért minden verzióból legyártottam 5-5 darabot. Szintén keresett termékek a mai napig.

A korábban többször is említett heirloom enchantokból, petekből és Neatherweave bagekből is felkészültem. A táskák ára nem ütötte meg az ingerküszöböm, 20 arany alatt mentek el, ezért a 24-én este legyártott 50 darab után nem gyártottam többet. Az ifjú monkok viszont szívesen vásárolták az Enchant Weapon - Agility enchantot, így az előre legyártott 30 darab szépen fogyogat a mai napig is.

Petekkel nem eröltettem meg magam, a beraktározott 1-2 Argent Tournamentes petből és Lunar festival petekből egyet-egyet sikerült eladni. Meglepődve tapasztaltam, hogy Lunar Festival peteknél szinte nem volt vetélytárs. Ezért az ellenkező frakciójú petet nyugodt szívvel tettem be olyan áron, amennyiért "Ő" veszi meg, és nem a "Többiek". Azaz ennél a petnél a Gold 101 cikkben tanácsolt módszert használtam:


Peteknél maradva. Bepróbálkoztam a Pet Battle Systemből nyerhető profittal is, de ez a feature még túlságosan új és az AH kezelőfelülete egyáltalán nem a legjobb a magasabb szintű petek keresésére.
Lehet ugyan pet lvl szerint rendezni a peteket, de WoW-hoz képest ez nem elég szájbarágós, így nem éri el a célközönséget. A casual, AH-zásban gyakorlatlan játékosokat.
A hamarjában 4-5-6-os szintre felhúzott petek nem is mentek el. Idő kell még, hogy felfedezzék az emberek az előre felhúzott, "félkész" peteket.

Így telt az első hét, főként a szakmákat húzó játékosokat láttam el alapanyagokkal, mellette pedig a szintező karimmal felszedett clothot, DE alapanyagot, miegymást szépen elosztottam a többi karim között. Valamint Halfhillben amint tudtam, elkezdtem a farmom kialakítását, hogy minél hamarabb termelhessek Mote of Harmony-t. Immár két karakterrel kertészkedek napi szinten.

A közeljövőben a fent soroltakon kívül a rendszeresen raidelő játékosokra is figyelni fogok, hiszen a héten nyílt meg az új raid insta és az oda látogató embereknek az én flaskáimra és enchantjaimra lesz szüksége, hogy eredményesek legyenek!

Hét nappal később kiürítettem a postaládát:

 



A Te heted hogy sikerült? Sikerült profitálni az első napokból?



Még jelentkezem...


Címkék: , , , , , , ,